FAQ - časté dotazy
Instalace MS SQL serveru končí chybou, co s tím?
Zkuste spustit instalaci v adresáři, kam se zapsala instalace inShop Managera (obvykle Program Files/Zoner/Inshop4.x). Zde se nastavte do adresáře Prereq-Sgl a spusťte soubor Setup.exe. Proveďte instalaci MS SQL serveru. Po jejím skončení spusťte opět instalaci Managera, měla by již proběhnout korektně.
Jak mohu zadat kód pro Google Analytics do INSHOPU?
V Zoner inShop Managerovi v agendě
Marketing | Google E-komerce zadáte vygenerovaný kód
a uložíte změny nastavení
Po vložení kódu musíte odeslat změny konfigurace webové části na server pomocí tlačítka
Synchronizace konfigurace webové části. Kontrolu, zda byly vámi zadané kódy uloženy na server, můžete provést přes IE pomocí pravého tlačítka myši a zvolení možnosti zobrazit zdrojový kód.
Jak mohu změnit logo prodejny?
Změnu loga se provádí pomocí
webového Designeru po přihlášení do e-shopu v šabloně Lite 4.7.
V případě využití dřívější šablony 4.5.Responsive je zapotřebí provést změnu v Zoner INSHOP4 Manageru v
Konfiguraci webové části prodejny | Vzhled prodejny | záložka
Obrázky.
Jakou potřebuji minimální konfiguraci PC, abych mohl spustit Zoner INSHOP Managera?
Minimální konfigurace PC: CPU: 2GHz; PAMĚŤ: 2GB RAM; volné místo na disku: 3GB, OS: Microsoft Win 7 / 8 / 10
Doporučená konfigurace PC: CPU: 3GHz; PAMĚŤ: 4GB RAM; volné místo na disku: 5GB, OS: Win 7 / 8 / 10
Je dodaná databáze MS SQL Express velikostně omezena?
Jsem v Manageru v sekci Zboží a nevidím všechny výrobky, proč?
Zoner INSHOP4 standardně využívá jmenný filtr. Pokud chcete zobrazit všechny výrobky, klikněte na ikonu s třemi tečkami nad výpisem položek katalogu.
Kde nastavím veškeré údaje (např. emailovou adresu) pro komunikaci mezi zákazníkem a obchodníkem ?
Všechny uvedené údaje je možné změnit v agendě Konfigurace webové části | Konfigurační parametry v kategorii Emailová komunikace, kde si nastavíte veškeré požadované změny a vložíte svou emailovou adresu do Obecného nastavení. Poté vám budou chodit emaily, např. o registraci zákazníka, o nové objednávce, apod. Na uvedenou adresu vám budou chodit od zákazníka Dotazy na výrobek, Našli jste lepší cenu ?, apod.
Kde poznám jakou verzi Managera používám?
Jakou používáte verzi Manageru naleznete v horním menu Nápověda | O aplikaci

Můžu pomocí jednoho Managera ovládat více prodejen a jak poznám, kterou zrovna ovládám?
Ano. Pomocí jednoho managera můžete ovládat více prodejen. Stačí v menu
Servis vybrat
Změnit datový sklad. Poté klikněte na ikonu
přidat datový sklad, zobrazí se vám průvodce instalací a konfigurací datového skladu. Dokončete instalaci nového datového skladu pod zvoleným názvem. Poté můžete přepínat mezi jednotlivými datovými sklady s odlišnými informacemi a to opět v menu
Servis | Změnit datový sklad. Který sklad používáte, zjistíte v Zoner inShop Managerovi ve spodním stavovém řádku aplikace.
Nefungují mi statistiky, když nejsem připojený k internetu, co s tím?
Statistiky jsou na serverové části prodejny, tudíž nefungují bez připojení na internet. Můžete si stáhnout data pomocí Zoner INSHOP Manageru přímo do XLS formátu a prohlédnout na vašem počítači.
Proč můj XML negeneruje všechny výrobky v mém eshopu?
Odškrtněte
- Skrýt v oddělení nebo
- Skrýt v členění
Proč to nejde?
Důvod proč v souboru PRODUCTS.XML nemáte kompletní produkty nebo vidíte pouze hlavičku je zaškrtnuté políčko v nabídce „Upravit členění“ ve Vašem Zoner INSHOP Manageru.
Jak to udělat?
- Ve Vašem ZONER INSHOP Manageru kliknete na Karta „Oddělení“
- Obchod → Hlavní Oddělení → Hlavní členění → Stisknete pravé tlačítko a položku Upravit
- V nabídce „Upravit členění“ v LEVÉM DOLNÍM rohu odškrtnete políčko „Skrýt členění“.
- Teď už stačí pouze stisknout tlačítko „Uložit“ a pak odeslat na server.
XML, které není v pořádku
<SHOP>
<ID>http://vasedomena.cz<ID>
<GENERATED>20090310<GENERATED>
<LANGUAGE>CS<LANGUAGE>
<CURRENCY>CZK<CURRENCY>
<CURRENCY_MARK>Kč<CURRENCY_MARK>
Chci přegenerovat XML
Pokud jste odeslali Váš PRODUCTS.XML na server, můžete ho velmi jednoduše přegenerovat. Zadejte do řádku adresy ve Vašem prohlížeči:
http://nazevdomeny.cz/inshop/webservices/Exchange.asmx/GenerateXmlForSearchEngines
Proč nefunguje příkaz ping na inShop serverech?
Na veškerých našich serverech je použita technologie IPSEC, která slouží jako první linie ochrany serveru před vnějšími útoky. Jedním z nastavení této služby je zákaz odpovědi na ICMP pakety přicházející z neznamých ip adres (toto je povoleno pouze na GW Zoneru). Pokud potencionální útočník server pingne, server mu neodpoví a tváří se jako vypnutý.
Proč někdy eshop nabíhá pomalu, když už další procházení je rychlé?
Tato otázka souvicí s použitou technologií společnosti Microsoft.
Demo eshopy jsou plně funkční eshopy, u kterých si můžete vyzkoušet celou funkčnost po dobu 2 měsíců zdarma. Počítá se s tím, že k nim bude přistupovat pouze omezený počet návštěvníků. Pokud se na Váš demo eshop po nějakou dobu cca 60 minut nikdo nepodívá, eshop se přepne do tzv. pohotovostního režimu. V tomto režimu je připraven po zavolání (zadání adresy eshopu) ihned naběhnout a začít fungovat. Proto někdy můžete pozorovat určité zpomalení při zavolání Vašeho eshopu.
Přidal jsem v katalogu v Zoner Manageru kategorii – proč se na prodejně nezobrazuje?
Je potřeba kliknout v prohlížeči na tlačítko "obnovit".
Pokud máte kategorii, ve které nemáte vloženy žádné výrobky a chcete jí zobrazovat, je nutné nastavit si v Zoner inShop Manageru | agenda Konfigurace webové části | Konfigurační parametry | Obecné nastavení layoutu | ve Stromě kategorií si zvolte Zobrazovat prázdné kategorie. Poté se vám budou zobrazovat i kategorie, ve kterých nejsou vložené výrobky.