SEO - způsob jak zvýšit zisky
SEO je zkratkou anglické fráze „search engine optimization“. Do češtiny se překládá jako „optimalizace pro vyhledávače“. Cílem optimalizace je
dosáhnout vyšší návštěvnosti e-shopu. Dále je důležité optimalizací
zasáhnout správnou cílovou skupinu zákazníků. Jedině tak se zvýšená návštěvnost projeví ve
vyšších objemech prodejů, tržbách a zisku.
V praxi se
optimalizace provádí pomocí
výběru klíčových slov, která jsou zároveň
často vyhledávána ve vyhledávačích (google.com, seznam.cz) a zároveň
dobře vystihují obsah optimalizované stránky (e-shopu). Výsledkem je
lepší pozice ve výsledcích hledání na zvolená klíčová slova (např. po zadání fráze „kvalitní dětská obuv“ do vyhledávače se objeví odkaz na Váš e-shop s dětskou obuví).
Zoner inShop 4 je
optimalizován pro vyhledávače a disponuje funkcemi, které umožňují vést SEO kampaň podle představ obchodníka.
Ukázky umístění našich eshopů ve vyhledávačích
www.e-kulecniky.cz (hledáno: kulečníky)
www.e-kulecniky.cz (hledáno: stolní fotbaly)
www.e-pletivo.cz (hledáno: pletivo)
Formát adresy - pěkné URL
Tzv. „pěkné URL“ je zásadní vlastností e-shopu usnadňující vyhledávači naleznout hledanou frázi zrovna ve Vašem e-shopu. V internetové adrese se místo nicneříkajících znaků a čísel objevují názvy oddělení, členění, kategorií a názvy výrobků.
Pěkná URL: http://www.inshop.cz/rukavice/rukavice-basic.html
„Standardní“ URL: http://www.inshop.cz/ ?str=ruk&id=4
Dostupná jsou různá nastavení týkající se formátu adresy a jeho struktury:
- Všechny pěkné URL začínat zvoleným adresářem.
- Vkládat do pěkné URL název oddělení.
- Vkládat do pěkné URL název členění.
- Stromová struktura kategorií - nepoužívat, používat jen poslední úroveň stromu, používat celou strukturu kategorií.
- Adresa kategorie jako adresář (končí lomítkem).
- Jazyk je součástí adresy – nikdy, vždy kromě výchozího jazyka, vždy.
Formát názvu výrobku
Nastavení spojená s formátem názvu výrobku v internetové adrese:
- Převádět na malá písmena.
- Odstraňovat diakritiku.
- Speciální znaky – nechávat beze změny, nahrazovat, vynechávat.
- Znak pro oddělování slov.
- Používat příponu.
- Upřednostňovat vlastní názvy před automaticky generovanými.
- Katalogové číslo výrobku – nebude součástí URL, přidávat za název výrobku, předávat jako parametr GET.
Přesměrování domén
Z hlediska
SEO je vhodné používat pouze jednu verzi názvu domény (http://www.inshop.cz nebo http://inshop.cz):
- Nechávat doménu beze změny.
- Z domény s WWW přesměrovávat na doménu bez WWW.
- Z domény bez WWW přesměrovávat na doménu s WWW.
- Vždy přesměrovávat na zadanou doménu.
Optimalizace oddělení, členění, kategorií a zboží
U jednotlivých položek struktury katalogu lze upravovat tato nastavení týkající se optimalizace pro vyhledávače:
- Vkládat do odkazu vlastní text místo automaticky generovaného.
- Použít jiný titulek stránky než název výrobku.
- Zadání popisu stránky (HTML tag „description“).
- Zadání klíčových slov stránky (HTML tag „keywords“).