Funkce katalogu zboží - efektivní správa a příjemné nakupování
Široké možnosti rozdělení zboží
Rozdělení zboží do
oddělení, členění a kategorií zajišťuje přehlednost e-shopu i v případě velmi širokého sortimentu. Můžete si tak vytvořit přehlednou strukturu jak pro eshop zaměřený na jeden sortiment (hudebniraj.cz), tak pro celý obchodní dům (skladem.com). Pro každé oddělení, členění i kategorii lze připojit popis, obrázek, titulní stránku, definovat vlastní vzhled, slevy a zvolit klíčová slova a URL s ohledem na
SEO.
Vlastní řazení kategorií
Jednotlivé kategorie zboží lze řadit podle abecedy, priority, počtu zboží v kategorii či přednostně (např. akční nabídky).
Možnosti zobrazení výpisu zboží
Zákazník může volit mezi různými styly zobrazení výpisu zboží - katalogové, ceníkové, ceníokové s obrázkem. Provozovatel eshopu může způsoby zobrazení jakkoliv konfigurovat.
Katalogové zobrazení
- standardní obrázkové zobrazení produktů v řádcích i sloupcích vedle sebe
- obvykle obsahuje název produktu, obrázek, cenu, možnost koupit
- parametry zobrazení je možné jakkoliv upravovat
Ceníkové zobrazení
- zobrazení seznamu produktů pod sebou
- obvykle obsahuje název produktu, cenu, množství skladem, možnost koupit
- parametry zobrazení je možné jakkoliv upravovat
Ceníkové zobrazení s obrázkem
- jedná se o rozšířené ceníkové zobrazení s doplňujícím obrázkem
- obvykle obsahuje obrázek, název produktu, cenu, množství skladem, možnost koupit
- parametry zobrazení je možné jakkoliv upravovat
Efektivní správa zboží
Přidávání produktů je intuitivní a každé položce lze definovat následující údaje:
- obecné parametry - název, katalogové číslo, výrobce, dodavatel, měrná jednotka, množství zboží na skladě, atd.
- zařazení do kategorií - je možné jeden produkt zařadit do více kategorií,
- stanovení ceny – koncové i dealerské,
- popisy – základní a rozšířený popis produktu,
- vztahy mezi ostatními výrobky – doporučení zboží, zvlášť doporučené zboží, alternativní zboží,
- obrázky – obrázky lze vkládat z disku či z odkazu na internet, je možné z obrázku vygenerovat náhled v katalogu,
- parametry a vlastnosti – produktům lze přiřazovat specifické vlastnosti určité skupiny zboží, dle kterých lze výrobky filtrovat apod. Příkladem je úhlopříčka televize, barva atd. Produkt dodávaný ve více variantách (např. barevných) není nutné vkládat do e-shopu vícekrát. U každého produktu lze nastavit varianty, ve kterých je dostupný.
- slevy a přirážky – detailní nastavení slev a přirážek,
- SEO – je možná úprava textu odkazu na produkt, změna titulku stránky, napsání unikátního popisu stránky (description) a definování klíčových slov,
- další soubory – k produktu lze přiložit jakýkoliv soubor (např. manuál ve formátu .pdf) nebo odkaz (např. na stránku výrobce).

Hromadný import a export
Velmi užitečnou funkcí je import a export dat. Díky importu můžete rychle plnit e-shop zbožím, načíst strukturu e-shopu, přidávat hromadně parametry zboží, importovat databázi výrobců, atd. Import je možný z textové soboru nebo souboru ve formátu XML. Všechna vaše data lze naopak exportovat a využít např. v jiném vašem e-shopu. Zoner inShop 4 umí exportovat do formátů XML, TXT a CSV.
Propracovaná tvorba cen
Důležitým prvkem jakéhokoliv obchodu jsou ceny. Náš e-shop má propracovaný systém cenové tvorby umožňující jednoduše nastavit odlišné ceníky a cenové akce.
- Objemové slevy – ceny v závislosti na odebraném množství i v několika úrovních. Často používaný marketingový nástroj ke zvýšení motivace zákazníka odebrat vyšší množství a zvýšit tak objem tržeb.
- Akční ceny pro zboží – jednorázová akční sleva na konkrétní produkt s možností nastavit dobu trvání.
- Akční ceny v kategorii – sleva pro celou kategorii zboží.
- Cenové skupiny zákazníků – zákazníky lze zařazovat do skupin s odlišnými cenovými podmínkami a slevami.
- Individuální zákaznické slevy – každému konkrétnímu zákazníkovi lze stanovit individuální slevu na veškeré zboží v e-shopu.
- Import ceníku dodavatelů – v případě, že Vaše ceny vychází z cen dodavatele, lze celý ceník jednoduše importovat do Vašeho e-shopu.
- Pravidla výpočtu cen, zaokrouhlování – v sekci nastavení lze zvolit detailní pravidla výpočtu cen.
Konfigurátor sestav
Možnost volby komponent, ze kterých se produkt skládá. Konfigurace může být buď pevně daná obchodníkem, či si ji může zákazník obměňovat. Lze nastavit také relevantnost a vzájemná kompatibilita součástí. Příkladem je konfigurace počítačové sestavy.
Fulltextové vyhledávání
Zboží lze v katalogu vyhledávat pomocí katalogového čísla, výrobce, značky, části jména produktu apod. Dostupné je
také rozšířené vyhledávání – vyhledávat lze podle více parametrů současně a také s různými podmínkami vyhledávání ve výsledcích. Další variantou je
parametrické vyhledávání.
Řazení výpisu zboží podle kritérií
Jednotlivé položky zboží lze řadit podle různých zadaných kritérií (např. dle výrobce, hmotnosti, rozměrů, atd.).
Filtrování výpisu zboží
Zákazník si může filtrovat výpis zboží dle příznaků, které jim přidělí obchodník (připravuje se, novinka, výprodej, sleva nebo zcela vlastní).
Cesta zanoření v kategoriích – drobečková navigace
Pro snadnou orientaci v katalogu je při procházení katalogem zobrazována cesta jednotlivými kategoriemi (např. oděvy – pánské – košile).
Rychloobjednávkový formulář
Zboží lze objednat bez nutnosti procházení katalogu pouhým zadáním kódu EAN (čárový kód) nebo katalogového čísla produktu nebo jeho jména.
Katalogy výrobců a dodavatelů, ceníky
V aplikaci je možné vytvářet seznam výrobců a dodavatelů, kteří jsou přiřazováni k produktům. Dodavatelům pak je možné přiřadit různé ceníky (koncové, dealerské, vlastní).
Chybové stránky 404/500
Obchodník si může zvolit, jak bude vypadat chybová stránka, například pokud se zákazník dostane přes odkaz na již neexistující položku v katalogu.