Přesun e-shopu na Zoner inShop
Nejste u svého stávajícího poskytovatele e-shopu spokojeni? Nebo prostě potřebujete již nějaké robustnější řešení, které hravě zvládne i tisíce položek? Pak bychom vám rádi nabídli přesun k našemu e-shopovému řešení Zoner inShop.
V následujícím článku s vámi projdeme jednotlivé fáze převodu stávajícího e-shopu pro naši správu.
Demoverze e-shopu Zoner inShop
Chcete mít jistotu, že vám bude naše e-shopové řešení vyhovovat? Pak využijte možnost bezplatného vyzkoušení na 60 dní. Prakticky si zkusíte obsluhu e-shopu a zjistíte, jaké funkce jsou k dispozici. Již v testovací verzi si můžete začít připravovat strukturu a nastavení pro převod na ostrou verzi našeho e-shopu.
Testování před převodem
Máte již určitou představu o našem e-shopovém řešení a chcete začít s přípravou převodu vašeho e-shopu?
Kontaktujte nás s požadavkem na zřízení testovací verze e-shopu, kterou obvykle zřizujeme na doméně třetího řádu u vaší domény. Právě na této testovací verzi se dá vše připravit, aby při převodu na ostrý e-shop proběhlo vše bez zbytečných chyb.
Co budete pro převod potřebovat:
- Export produktů ze stávajícího e-shopového řešení ve formátu, který bude kompatibilní s naším řešením – formát CSV případně XML, který je třeba individuálně upravit. Pokud se již u stávajícího e-shopu generuje feed pro Heureku, lze právě ten použít pro import produktů do našeho e-shopu. Nebo xml feed od dodavatele, který je většinou třeba upravit.
- Struktura kategorií e-shopu – pokud vám jde o plynulý přechod bez tvorby zcela nové struktury e-shopu, připravte si seznam stávajících kategorií e-shopu.
Příprava kategorií v Zoner inShopu
V aplikaci Zoner inShop Manager si podle připraveného seznamu vytvoříte stejnou strukturu kategorií jako u stávajícího e-shopu. U kategorií můžete rovnou vyplnit všechny popisy, které používáte (titulky, meta popisky, popisy kategorie). Postup pro vytvoření kategorií e-shopu je i v tomto
videotutoriálu.
Jestliže své zboží nabízíte i prostřednictvím zbožových srovnávačů, máte k dispozici pole pro nasazení kategorie srovnávačů. Najdete je při editaci kategorie v záložce Porovnávače. Zde si můžete u každého srovnávače nalistovat vhodnou kategorii v jejich struktuře. Podobně to funguje i přímo u výrobků.
Import produktů do Zoner inShopu
Při importu produktů mohou nastat tyto situace:
Produkty do e-shopu přidáváte ručně včetně změn
V tomto případě budete potřebovat vytvořit export produktů či použít feed pro Heureka.cz pokud jej máte. Pokud XML feed Heureka.cz budete chtít použít, kontaktujte naši
zákaznickou podporu, která převod z tohoto feedu zajistí.
Máte k dispozici export výrobků ze stávajícího e-shopu, které chcete jednorázově importovat do Zoner inShopu. Postupujte následovně:
V Zoner inShop Manageru klikněte na
Katalog zboží – Zboží a zde si nejdříve vytvořte ručně jeden výrobek. V pravé části horní nabídka – přidat výrobek. V nově otevřené kartě výrobku si vyplníte všechny potřebné údaje a dáte uložit.
V dalším kroku půjdete opět do položky Zboží. Tentokrát si však na pravé straně v horní nabídce zvolíte
Exportovat data. Zvolíte typ souboru
.csv. Dále si vyberete, které parametry výrobku se budou exportovat, tj. které potřebujete vyplnit. Dokončíte průvodce a do PC se vám uloží soubor s názvem – product.csv.
Tento soubor si otevřete v Excelu a pod první výrobek doplníte své další výrobky, vždy ty správné parametry do sloupců, kam patří.
Je důležité doplnit svá katalogová čísla výrobků do sloupce s tímto údajem.
Po uložení opět ve formátu .csv pokračujete na nabídku
Importovat data z textového formátu. Ponecháte přednastavenou první volbu pro přidání výrobků a pak v dalším kroku rozkliknete položku
Katalogové číslo a zvolíte ji jako referenční viz níže.
Po dokončení importu se vám produkty natáhnou do administrace našeho e-shopu.
TIP: pokud budete chtít produkty zařadit rovnou do již připravených kategorií, můžete je postupně v rámci importu přesouvat vždy do konkrétní kategorie e-shopu.
Používáte XML feed dodavatele
Pro klienty, kteří využívají automatické propojení na dodavatele, nabízíme funkci Multiimport. Jde o připravené spojení na nejznámější velkoobchodní dodavatele, takže přesun produktů do Zoner inShopu je poměrně snadné. Tuto funkci nenabízíme standardně, pokud o ni máte zájem,
kontaktujte nás.
Více informací o funkci Multiimport najdete
zde.
Používáte ekonomický systém
Pro správu produktů a změny využíváte některý z ekonomických systémů. Jestliže používáte ES Pohoda, Money S3 nebo ES Kostka, máme pro ně již připraveno kompletní propojení. Import produktů do Zoner inShopu je tak velmi jednoduché. Sestává pouze v nastavení propojení ES a našeho e-shopu.
Pro nastavení ES postupujte dle následujících videotutoriálů.
Propojení s Pohodou
Propojení s Money S3
TIP: Individuálně je možná zakázková implementace Money S4 a 5
V další fázi přípravy e-shopu před spuštěním si dořešíte nastavení dopravy, platby a dalších funkcí, které potřebujete pro provoz e-shopu. Doporučujeme si ze stávajícího e-shopu zálohovat i databázi zákazníků pro případné budoucí použití.
Další věci k řešení
E-mailové služby
Před ukončením dřívějšího e-shopového řešení nezapomeňte vyřešit funkčnost e-mailových služeb, které jsou většinou součástí placených služeb za e-shop.
V rámci služby Zoner inShop máte možnost využívat e-mailové služby u nás. Pokud se takto rozhodnete, doporučujeme následující kroky:
- Provést si zálohu e-mailů na stávajícím e-shopovém řešení (pokud nejsou vedeny jinde) nebo si o provedení zálohy požádat.
- Pod službou Zoner inShop si zřídit e-mailové schránky, které u e-shopu používáte. Pro zřízení nového e-mailu použijte tento postup.
Přesměrování starých URL adres
Pokud při přesunu e-shopu na naše řešení dojde i k úpravám URL adres u výrobků a kategorií, je vhodné vyřešit jejich přesměrování na nové URL adresy. Vyhnete se tak případnému propadu ve vyhledávačích spojenému s nutností indexace nových URL adres.
Postup přípravy:
Stáhněte si ze stávajícího e-shopového řešení seznam používaných URL adres. Lze použít seznam adres generovaný v souboru sitemap.xml, který by měl e-shop generovat. Případně pokud máte možnost, stáhněte si seznam stávajících URL i s uvedením katalogového čísla či dalších identifikátorů.
V dalším kroku bude důležité, zda stará URL adresa obsahuje nějaký identifikátor, podle kterého lze provést napárování na nové URL adresy. Např. pokud stávající URL obsahuje katalogové číslo či něco jinak unikátního. Případně když máte tabulku, kde je stávající URL a název výrobku.
Jestliže je identifikátor k dispozici, lze využít funkci
Původní adresa URL, která je k dispozici v administraci našeho e-shopu pod editací kategorie či produktu –
záložka SEO. Pokud se do položky pro původní adresu URL vloží vaše stávající URL adresa, dojde k jejímu automatickému přesměrování na novou URL již v rámci našeho e-shopu.
Vše se dá samozřejmě nastavit i hromadně. Využijete opět možnost Exportu a Importu u zboží či kategorií a při výběru parametru, který se má přenášet zvolíte
Původní adresa URL + Název + identifikátor, podle kterého dokážete staré URL adresy napárovat. V Excelu si pak doplníte do sloupce s původními URL adresami ty, co máte k dispozici, a provedete import zpět do Zoner inShop Managera.
Tímto je připraveno plynulé přesměrováních starých URL adres na nové URL v rámci e-shopu Zoner inShop.
Analytické a sledovací kódy na stránkách
Jestliže na svých stránkách využíváte analytické či jiné nástroje, které vyžadují nasazení speciálních kódů na stránky, kontaktujte s požadavkem zákaznickou podporu. Jestliže se jedná o nasazení služby Google Analytics, Google Adwords, Google Search Console či Zboží.cz, lze vše provést přímo v administraci e-shopu Zoner inShop.
TIP: Před spuštěním e-shopu doporučujeme projít ještě následující
checklist.
Ostré spuštění e-shopu
Po přípravě e-shopu na převod a otestování je vhodné si stanovit termín ostrého spuštění starého e-shopu na nový. Převod se provádí ve spolupráci se zákaznickou podporou služby Zoner inShop.
- Dojde k úpravě DNS záznamů u domény, aby již e-shop běžel pod naším e-shopovým řešením
- Úprava DNS záznamů se může týkat i e-mailových služeb. Tj. po úpravě již začnou e-maily chodit do nově zřízených e-mailových schránek pod službou Zoner inShop. Postup pro nastavení e-mailového klienta je zde.
- Dojde k automatickému přesměrování starých URL adres na nové – pokud je nastaveno a potřeba.
- Je nutné si upravit adresy feedů ve zbožových srovnávačích na nové. Adresy xml feedů najdete zde.
Při obtížích s kteroukoliv fází převodu e-shopu vám rádi pomůžeme. Jestliže chcete mít jistotu, že převod proběhne co nejlépe, a chcete s ním mít co nejméně práce, proberte to s námi.